Rebranding Statement

Dear Clients & Partners, 

As market grows: the awareness and demand on excellent building performance is getting higher. 

In the past, we called and published ourselves as “Airkon Pratama” or “Airkon” in short, to show to the society our true vision and identity as a market leader in chiller distribution. Since the brand principal changed their corporate policy to implement direct distribution approach, we adaptively shifted our services into Building Facility Operation & Maintenance; and Building Consulting, Measurement & Verification. 

The great involvement of our founder and principal in the establishment of Green Building Movement in Indonesia, affected the way we run the business. And the way we run the business eventually affected the market behaviour as well. We embedded 3E: Energy, Environmental and Economical Impacts as our core mindset and actions. 

We converted our historical experiences in chiller distribution as valuable engineering approach to pursue better efficiencies. We expanded those efficiencies, not only on air-conditioning system as the largest building energy consumer, but also on lighting, water, waste, landscape, security management as well, based on building occupant’s safety & health measures, supported by current building codes & standards application. 

We are no longer serving air-conditioning only. We are no longer (just) “Airkon”. We are following, perservering, embracing our higher purpose, wider services and newer identity. To achieve higher building performance in holistic manner. 

We are transforming. 

We are “AP | Higher Performance"


Attention: Through this message we would like to ask all of our employees and stakeholders to associate themselves with AP Buildings in all social media accounts.


Vocabulary:

"AP" (pronounced /ˈeɪ-piː’/) 

B. Indonesia

Klien & Rekan Yth.

Seiring dengan perkembangan pasar: kesadaran dan kebutuhan akan kinerja bangunan yang handal makin meningkat.

Dulu, kami menyebut dan mempublikasikan diri kami dengan “Airkon Pratama” atau disingkat “Airkon”, untuk menunjukkan pada masyarakat mengenai visi dan identitas kami sesungguhnya sebagai unggulan-pasar dalam distribusi chiller. Sejak pemilik-merek menghentikan rekanan distribusi, secara adaptif kami mengalihkan pelayanan kami pada Pengoperasian & Pemeliharaan Fasilitas Gedung; dan Konsultasi, Pengukuran & Verifikasi Gedung.

Keterlibatan besar pendiri dan pimpinan kami dalam pengukuhan Gerakan Bangunan Hijau di Indonesia, memengaruhi cara kami menjalankan usaha. Dan cara kami menjalankan usaha tersebut ternyata juga memengaruhi perilaku pasar. Kami menanamkan 3E: Energy, Environmental and Economical Impacts sebagai inti pola-pikir dan tindakan kami.

Kami mengkonversi pengalaman bersejarah kami dalam distribusi chiller sebagai pendekatan enjiniring yang berharga dalam mengejar berbagai efisiensi yang lebih baik. Efisiensi tersebut kami perluas, bukan hanya pada sistem tata udara sebagai konsumen energi terbesar gedung, namun pada pengelolaan pencahayaan, air, sampah, lansekap, keamanan juga, berdasarkan pertimbangan keselamatan dan kesehatan pengguna gedung, didukung oleh penerapan kode & standar gedung yang berlaku demi kinerja yang lebih tinggi.

Kami tidak lagi memberikan pelayanan air-conditioning saja. Kami bukan lagi (sekadar) “Airkon”. Kami mengikuti, menekuni, menghayati tujuan yang lebih tinggi, pelayanan yang lebih luas dan identitas baru.

Kami sedang bertransformasi.

Kami adalah  “AP | Higher Performance.


Perhatian: melalui pesan ini kami juga menghimbau kepada seluruh pegawai dan pemangku kepentingan untuk mengasosiasikan diri dengan AP Buildings di semua akun media sosial.


Kosa Kata:

"AP” (dibaca /ˈeɪ-piː’/)